MVO Westland, ondernemen met je hart!

"De gun-factor is doorslaggevend voor het succes"

Inge Vermeulen - Directeur Patijnenburg

Eerste deelnemers werkleertraject Klantcontactcentrum Gemeente Westland krijgen contract

Drie deelnemers aan het werkleertraject Klantcontactmedewerker hebben per 15 juli een contract voor 6 maanden gekregen bij de gemeente Westland. Zij hebben het eerste deel van de opleiding en de proeftijd in het Klantcontactcentrum van de gemeente met succes afgerond.

MVO Westland en de gemeente Westland zetten zich met het werkleertraject in om mensen uit de bijstand aan de slag te laten gaan. De deelnemers volgen een MBO3-opleiding van een jaar om daarna door te stromen naar een reguliere baan. Het werkleertraject voorziet in een behoefte, ziet accountmanager Monique van Ewijck van MVO Westland: “Veel werkgelegenheid in Westland heeft een fysiek karakter, maar er zijn ook veel mensen met een ander profiel die graag aan het werk willen. Wij zien kansen in callcentra en zijn blij dat de gemeente Westland het initiatief genomen heeft om mensen daarvoor op te leiden.”
“De werkleertrajecten bewijzen hiermee dat ze succesvol zijn,” stelt wethouder Mohamed el Mokaddem. “Het biedt mensen kansen, mensen die uiterst gemotiveerd zijn om die kansen op te pakken. In deze periode bewijzen ze hun waarde, waarde die de gemeente goed kan gebruiken en daarom belonen we ze met een contract.”

Zelfvertrouwen
De nieuwe medewerkers krijgen naast de opleiding ook begeleiding op de werkvloer. Jobcoach Ella de Munnik: “Dat doen we standaard vanuit MVO Westland, en daarnaast heeft de gemeente de praktische begeleiding op de werkvloer in dit werkleertraject gedegen aangepakt, met onder andere persoonlijke coaches. Het is echt een must om het zo aan te bieden en het is mooi om te zien dat de werknemers daardoor groeien.” Dat beaamt ook Wendy van der Kooij, een van de werknemers die een contract krijgt. “In het begin merk je dat je een beetje vastgeroest bent en niet meer gewend om te leren. Door de positieve feedback kun je jezelf verbeteren. Ik wil graag net een beetje extra doen voor de mensen aan de telefoon, zodat ze het gesprek tevreden beëindigen. Ik ben heel blij dat ik deze kans gekregen heb. Door mijn werk heb ik weer energie en voel ik me voldaan. Ook mijn kinderen vinden het fijn om te zien dat hun moeder weer gewoon gaat werken en naar school gaat, want bijna alle moeders werken.”

Terug naar nieuwsoverzicht