17 december

Match van de Maand; Olga Starova bij gemeente Westland

terug

Veel aansprekende Westlandse bedrijven maken werk van hun sociale betrokkenheid. Ze geven werkzoekenden met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans. Maandelijks wordt in deze rubriek een geslaagde ‘match’ tussen vraag en aanbod belicht. Een passende baan laat mensen groeien. Het leidt tot economische zelfstandigheid, tot integratie, brengt structuur in het leven, bevordert gezondheid en welzijn en versterkt de persoonlijke ontwikkeling.

Sinds oktober is Olga Starova aan boord bij het Klant Contact Centrum (KCC) van gemeente Westland. “Het KCC is hét eerste loket waar Westlandse burgers, zowel telefonisch, per mail of via sociale media, in contact kunnen komen met de gemeente. Jaarlijks verwerken wij hier alleen al bijna 90.000 telefoontjes, dat zijn er zo’n 700 tot 800 per dag! Met het team staan wij paraat om deze zo goed mogelijk af te handelen, dat luistert vaak best nauw. Daarom moeten wij als collega’s goed op elkaar zijn ingespeeld. Olga is nu al een waardevolle aanwinst”, aldus Inge van Dijk, hoofd KCC. “Ik heb heel lang niet gewerkt, wel altijd bezig geweest, grotendeels met huishouden, opvoeding en vrijwilligerswerk”, vertelt Olga, “Daarom vond ik het echt heel spannend om hier weer aan de slag te mogen gaan. Ik ben werkelijk dolblij met de kansen die ik hier nu krijg. Ik heb geweldige collega’s die altijd bereid zijn om mij te helpen als dat nodig is. Ik ben hier echt al op mijn plek, al moet ik ook nog veel leren.” “Wij vinden het als gemeente Westland van belang dat iedereen kan meedoen op de arbeidsmarkt, dat zijn wij ook aan onze stand verplicht. Kandidaten zoals Olga komen via Patijnenburg bij ons, krijgen eerst een toets, gesprekken en een proefplaatsing van 1 maand en worden voor de overige 11 maanden aangenomen in een leer-werktraject. Daarin werken zij 4 dagen onder leiding van een coach en gaan zij een 1 dag naar ROC Mondriaan. Uiteindelijk krijgen zij dan een kwalificatie op de arbeidsmarkt op MBO 3 niveau. Zo hebben wij hier bij het KCC al heel wat mensen zowel binnen als buiten de gemeente aan een baan geholpen. “Ik moet nog best veel leren hoor, zowel qua theorie maar vooral ook in de praktijk. Want er komt toch heel wat bij kijken. Het gaat om zaken als algemene werknemersvaardigheden, klantgerichtheid, omgaan met stress, hoe neem je telefoon op, marketing- en managementvaardigheden, social media en zelfs Engels en rekenen. Maar ik word hier echt 100% blij van”, aldus Olga.

doe ook mee!
© 2021 - MVO Westland. Alle rechten voorbehouden

Privacyverlaring